6 czynników, które mają istotny wpływ na efektywność pozycjonowania lokalnego

O pozycjonowaniu lokalnym mówimy wtedy, gdy budujemy widoczność witryny w wyszukiwarce na słowa kluczowe związane z konkretnym regionem, w tym miastem czy jego dzielnicą. Ten rodzaj pozycjonowania szczególnie sprawdzi się dla firm lokalnych, które świadczą swoje usługi tylko na określonym terenie. Kluczową rolę odgrywają tutaj słowa kluczowe oraz przystosowanie strony do urządzeń mobilnych. Dlaczego? Co jeszcze jest ważne? Poznaj 6 czynników, które wpływają na skuteczność pozycjonowania lokalnego.

Wizytówka w Google Moja Firma

To najważniejszy element w pozycjonowaniu lokalnym. Prawidłowo uzupełniona wizytówka w Google sprawia, że firma wyświetla się ponad wynikami organicznymi, zdobywa więc więcej uwagi od klientów, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Dodatkowo umożliwia ona błyskawiczny kontakt z firmą oraz sprawdzenie opinii o niej. Warto więc umieścić wszystkie przydatne dane, w tym:

  • adres działalności;
  • dane kontaktowe: numer telefonu, adres mailowy;
  • mapę dojazdu;
  • opinie;
  • zdjęcia związane z działalnością;
  • krótki opis działalności;
  • link do strony.

Dobrze zoptymalizowana wizytówka Google to pierwszy krok to poprawienia pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Linkowanie zewnętrzne

Dotyczy ono serwisów powiązanych tematycznie z naszą stroną, a także tych, które mają zasięg lokalny. Możemy umieszczać linki na serwisach informacyjnych, a także w popularnych katalogach firm. Dbajmy, aby linkowanie było różnorodne. Istotne są tutaj nie tylko miejsca, ale i wykorzystane anchory. Linkujmy przy pomocy słów kluczowych związanych z miastem oraz wrzucając pełne odnośniki kierujące na stronę.

Opinie klientów

Odgrywają niezwykle ważną rolę w przypadku firm działających na rynku lokalnym. Im wyższa ocena firmy w Google Moja Firma, tym lepiej. Dzięki temu więcej klientów zdecyduje się na zakup czy skorzystanie usług. Niestety klienci sami z siebie rzadko dodają pozytywne komentarze, musisz więc zadbać o to osobiście. Z pewnością pomoże Ci w tym agencja pozycjonująca. Jedną z nich znajdziesz pod tym linkiem https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/ . Prowadzi ona spójne działania marketingowe i zachęca odbiorców do wyrażania swojego zdania. Okazuje się bowiem, że czasem wystarczy tylko poprosić, np. wysyłając po zakupie produktu wiadomość z linkiem do Google Moja Firma z prośbą o wystawienie opinii.

Optymalizacja techniczna strony

Nieresponsywne, długo ładujące się witryny zawsze zajmować będą niskie pozycje w darmowych wynikach wyszukiwania. Irytują one użytkowników, którzy nic nie mogą na nich znaleźć lub – co gorsza – nie mogą doczekać się, aż witryna się załaduje. Wpływa to na współczynnik odrzuceń i sugeruje algorytmom Google, że strona nie jest warta uwagi. Jeśli o to zadbasz, jesteś o krok do przodu. W optymalizacji technicznej ważne są również:

  • prawidłowe przekierowania typu 301 i 302;
  • wygenerowana mapa strony;
  • utworzenie strony 404;
  • przejrzyste adresy url;
  • ustalenie adresów kanonicznych dla poszczególnych podstron w witrynie.

Dodawanie nowych treści w witrynie

Treść jest królem. I zawsze nim będzie, bo to na jej podstawie Google analizuje strony. Aby jednak przyciągnąć roboty wyszukiwarek, konieczne jest jej regularne dodawanie. Teksty na blogu muszą być wysokiej jakości i najlepiej, aby poruszały niszowe tematy, rzadko spotykane na innych stronach. Istotna jest też ich odpowiednia optymalizacja pod słowa kluczowe. Treści powinny być również dodawane w pozostałych kanałach marketingowych firmy, w tym na Facebooku czy Instagramie. Pomoże Ci w tym agencja reklamowa, dostępna np. tutaj https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media. Stworzy ona posty i grafiki, przyciągające uwagę i „lajki” grupy docelowej, tym samym wpływając na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej.

Ciągła analiza konkurencji

Pozycjonowanie to proces ciągły, który trzeba regularnie kontrolować. Konieczna jest analiza poczynań konkurencji i dostosowywania swoich działań do ich kroków. Dzięki temu cały czas będziemy mieć kontrolę, a witryna utrzyma swoją wypracowaną wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.