analityk danych wynagrodzenie

Czasy pandemii wprowadziły na rynku zupełnie nowe stanowiska, a wraz z nimi – system pracy. Home office przestało już kogokolwiek dziwić, choć do niedawna było w Polsce czymś praktycznie nieznanym. To świetna okazja dla każdego, kto planuje w swoim życiu zająć się pracą przez Internet. Wysokie zarobki oraz ciągły rozwój to coś, co cechuje analityków danych – stanowisko, które jest niezbędne praktycznie w każdej firmie. Warto przyjrzeć się bliżej tej profesji, ponieważ jest zawodem przyszłości, dzięki czemu kazdy, kto posiada zdolności matematyczne oraz analityczne, może spełnić swoje marzenia. Ile zarabia analityk danych? Co powinieneś wiedzieć o tej pracy? Odpowiedź znajdziesz w naszym najnowszym artykule na ten temat.

Zawód przyszłości, czyli analityk danych. Co robi?

Jak wspomnieliśmy powyżej, analityk danych to stanowisko, które jest niezbędne w każdej firmie. Co sprawia, że ten zawód jest tak ważny? Otóż osoba, która zajmuje się obowiązkami na tym stanowisku, ma za zadanie przede wszystkim gromadzenie oraz bieżącą analizę istniejących w firmie danych, które później wykorzysta do udoskonalania istniejących oraz tworzenia nowych strategii biznesowych, rozwojowych czy marketingowych.

Wiele zależy od samego doświadczenia danej osoby – wiadomo, że nie będzie to jedna, która zajmuje się każdym z opisanych powyżej aspektów. Ktoś, kto ma wykształcenie marketingowe, zajmie się tworzeniem i analizą strategii marketingowych – i analogicznie w pozostałych przypadkach. Co więcej, analityk danych jest profesjonalistą w swoim zawodzie wyszkolonym przez najlepszych – musi zatem wykazywać się wysoką umiejętnością logicznego myślenia i samodzielnego rozwiązywania różnego rodzaju problemów.

Niezbędna staje się tutaj organizacja własnej pracy – to dzięki niej możliwe jest spinanie każdego obowiązku podczas dnia pracy oraz realny wpływ na rozwój firmy. Analizy tworzone przez analityka danych mają za zadanie bezpośrednio pomóc firmie w poprawie sytuacji finansowej na rynku. Konieczne będzie dokonywanie matematycznych obliczeń praktycznie każdego dnia pracy, a następnie ustalenie strategii, dzięki której zwiększymy zysk danej firmy.

Wiąże się to bezpośrednio z kolejnym obowiązkiem, a zatem oceną szans i ryzyka wynikających z konkretnie podejmowanych działań. Analityk danych ma realny wpływ na rozwój marki oraz jej udoskonalanie zarówno w sektorze wewnętrznym, jak i zewnętrznym dla potencjalnych klientów czy konkurencji.

ile zarabia analityk danych
fot. pixabay.com

Ile zarabia analityk danych?

Jak można się spodziewać, zarobki – choć są najważniejszym aspektem praktycznie każdego zawodu – to są trudne do oszacowania. Dlaczego? Otóż wiele zmiennych ma wpływ na finalną wysokość pensji. Między innymi jest to miejscowość odbywania pracy, a wraz z nią samo miejsce i jego prestiż – im bardziej znana firma, tym więcej jest w stanie zapłacić. Jednak nie ma nic za darmo – wysokie wynagrodzenie musi wiązać się bezpośrednio z wysokim doświadczeniem oraz realnym przynoszeniem zysków dla firmy.

Warto zatem stale dbać o własne kompetencje, bowiem to dzięki rosnącym kwalifikacjom mamy możliwość osiągnięcia wysokiego poziomu zarobków jako analityk danych. Aktualne dane od respondentów biorących udział w badaniu rynku wykazują, że średnio analityk danych zarabia od 2 do nawet 10 tysięcy złotych w skali miesiąca. Warto jednak mieć na uwadze wszelkie wymienione powyżej czynniki, które wpływają na tak dużą rozbieżność pensji w obrębie jednego stanowiska.

analityk danych zarobki
fot. pixabay.com

Jak zostać analitykiem danych?

Aby zostać analitykiem danych, warto posiadać wykształcenie wyższe z zakresu matematyki, ekonomii lub informatyki. To dzięki tym kierunkom mamy możliwość osiągnięcia sukcesu już podczas rozmowy rekrutacyjnej. Niezbędna stanie się także obsługa komputera, a wraz z nim pakietu MS Office, a także innych programów, które pomogą nam w codziennej pracy w postaci analizy danych. Dużą zaletą kandydatów staje się znajomość języków obcych, a wśród nich między innymi angielski, który pozwala na znajdywanie nowych rozwiązań na zagranicznych stronach i wprowadzanie ich w obrębie danej firmy.