miejsce pracy influencera

Warto wiedzieć, kim jest influencer i w jakich kategoriach pracy się odnajdzie. To stosunkowo młody zawód, dlatego wielu z nas wciąż zastanawia się, kim właściwie taka osoba jest i czym się zajmuje? “Wpływa na ludzi” – to wiadomo, ale co dalej? Ile zarabia? Czy da się z tego przeżyć? I tuż obok najważniejsze pytanie: w jakim miejscu można zostać influencerem i jak je stworzyć na własnych zasadach? To wiele pytań, na które postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Zebraliśmy praktyczne porady i wskazówki, dzięki którym każdy początkujący influencer powinien sobie poradzić!

Zacznijmy od początku. Kim jest influencer?

Influencer to osoba, która zbudowała swoją zaangażowaną społeczność. Osoby obserwujące reagują na treści wrzucane niezależnie od kanału, ponieważ są ciekawe i wnoszą wartość do ich życia. Influencer może zajmować się nagrywaniem filmików, pisaniem postów czy nawet książek lub e-booków. To ktoś, kto ma realny wpływ na decyzje użytkowników – wszystko to dzięki zbudowanemu na przestrzeni lat pracy zaufaniu. Followersi, znając influencera, wiedzą, jakie są jego nawyki, potrzeby – oczywiście na tyle, na ile pozwoli je poznać, pokazując swoje życie w Internecie.

Ważne jest jednak to, że swoim przykładem pokazuje różne produkty sprawdzające się w codziennym użytkowaniu. W ten sposób influencer może realnie wpłynąć na decyzje zakupowe, dzięki czemu staje się świetnym sposobem na promocję mniejszych i większych marek. Współprace, z których żyje osoba na takim stanowisku, to ważny element codzienności. Od nich zależy, jaka będzie wypłata influencera. Natomiast niezbędne do podjęcia jakichkolwiek współprac są zasięgi.

Aby je zbudować, trzeba dbać o swoje miejsce w sieci, regularnie dodając content. Warto opracować sobie także strategię rozwoju marki, dzięki czemu łatwiej będzie nam osiągnąć sukces.

influencer co może robić
fot. pixabay.com

Co influencer może robić? Miejsca w sieci dla influencera

Influencer to stosunkowo młody zawód, przez co tak naprawdę wciąż się rozwija i nie jest do końca skodyfikowany. Na przestrzeni kolejnych lat powstaną zupełnie nowe ścieżki dla osób, które podążają tą ścieżką, co przełoży się na realną szansę na spróbowanie swoich sił w biznesie każdemu, kto tylko wyrazi taką chęć. Na ten moment jest kilka miejsc, w których influencerzy odgrywają bardzo ważną rolę.

Blog

Własnym miejscem w sieci, w którym influencer może dodawać własne treści i działać na swoich zasadach, jest blog. Własna strona to ogromna niezależność i możliwość wprowadzania zmian, które będą nam najbardziej przydatne. To coś, co możemy testować tak naprawdę codziennie – patrzeć, co się sprawdza, czego nam brakuje i co dla użytkowników jest ważne. W wielu innych miejscach nie będziemy mieć takiej niezależności, dlatego influencerzy często łączą kilka opcji, by móc na blogu publikować interesujące treści.

Instagram

Wciąż rozwijającym się miejscem dla influencerów jest Instagram. Do niedawna kojarzony z kolorowymi obrazkami bez większej treści, dziś mogą wnosić rzeczywistą wartość dla użytkownika. Możliwości jest mnóstwo i tak naprawdę każdy jest w stanie znaleźć content, który będzie mu odpowiadał zarówno pod kątem obserwowania, jak i inspiracji do własnego tworzenia treści.

TikTok i YouTube

TikTok i YouTube to stosunkowo najnowsze kanały – zwłaszcza ten pierwszy – w których influencerzy odgrywają ważną rolę. Tutaj całość polega na tworzeniu contentu w postaci angażujących filmików przyciągających uwagę. Charakter treści różni się pomiędzy tymi dwoma platformami znacząco, jednak w obu influencerzy mogą znaleźć swoje miejsce do publikowania własnych pomysłów.

gdzie pracuje influencer
fot. pixabay.com

Wynagrodzenie influencera. Ile zarabia taka osoba?

To kwestia, której nie da się wycenić średnio dla każdego, kto podejmie się tej pracy. Na początku nie ma jednak co liczyć na większe współprace, ponieważ niezbędne do nich są duże zasięgi, a uzbieranie zaangażowanej grupy odbiorców zajmuje zwykle dużo czasu. Z tego względu zarobki mogą wahać się od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych w skali miesiąca.