fot.unsplash.com

Praca w call center to często wybierana opcja zarobku przez osoby młode, uczące się (uczęszczające do szkoły średniej lub na studia) czy też przez osoby, które po prostu szukają szybkiego zatrudnienia i zarobku. Pisaliśmy już o tym, jak wygląda praca w call center i na co powinieneś się przygotować jeśli chcesz pracować w takim miejscu, teraz chcielibyśmy przeprowadzić cię przez całą rekrutację krok po kroku. Gotowy? No to zaczynajmy!

Praca w call center – jak wygląda naprawdę?

Praca w call center często nazywana jest także jako doradca klienta, konsultant telefoniczny, konsultant infolinii obsługowej czy telefoniczna obsługa klienta. Dlaczego się tak dzieje? Niestety przez wiele lat wyrobiło się w większości osób przekonanie, że call center to coś złego. Podobne techniki stosują także konsultacji marek takich jak Oriflame czy Avon. Nie nazywa się już tego pracą konsultantki, tylko wymyśla się nowe stanowisko, które rzekomo osoba ma objąć, mimo że zakres obowiązków pozostaje taki sam. Powód, dla którego stosuje się takie zagrywki jest dość prosty i oczywisty.

Zastanów się jak ty odbierasz osoby, które dzwonią do ciebie właśnie z call center? Zazwyczaj traktujesz je dość niemiło, rozłączasz się, a może nawet je wyzywasz. Choć nie jest to poprawne czy dobre zachowanie, z drugiej strony jest dość zrozumiałe. Takie telefony kojarzą nam się głównie z oszustwami, zapraszaniem nas na pokazy garnków czy fałszywymi konkursami, których nigdy nie było, my nie braliśmy w nich udziału, a jakimś cudem wygraliśmy odkurzacz. Oczywiście wyzywanie osoby po drugiej stronie słuchawki nie jest w żadnym stopniu akceptowalne, jednak większość osób rozumie to dopiero w momencie, w którym przepracuje dzień czy dwa na takim stanowisku. Z podobnym odbiorem spotykają się np. policjanci czy strażnicy miejscy, którzy przecież nie czerpią przyjemności z twojej krzywdy, po prostu wykonują swoją pracę i powierzone im zadania. Tak samo jest w przypadku doradców klienta czy konsultantów telefonicznych.

Jak dostać się do call center
fot.unsplash.com

Kto nada się do pracy w call center?

Jeśli chcesz pracować w call center, uzbrój się w naprawdę sporo cierpliwości w końcu musisz znieść absolutnie wszystko. Nie wolno ci się rozłączyć, nie wolno ci odpyskować czy też odburknąć niczego niemiłego. W końcu twój szef czy przełożony może akurat słuchać rozmowy, którą prowadzisz. Kolejną kwestią jest elastyczność. Oczywiście, pracodawca da ci skrypty, a właściwie rozpiskę jak taka rozmowa powinna przebiegać, jednak klient nie dostał takiego skryptu, nie wie co konkretnie ma mówić, czy o co pytać. Musisz ty dopasować się do niego, a nie na odwrót. Ważna jest także odporność na stres. Zdecydowanie jest to praca stresująca. Nie możesz pozwolić wejść sobie na głowę.

Jak dostać się do call center i zacząć tam pracę?

Tak naprawdę ogłoszeń z call center na portalach typu OLX czy pracuj.pl jest naprawdę sporo. Wystarczy, że stworzysz odpowiednie i ładne CV, a następnie zaczniesz je rozsyłać. Z pewnością ktoś się w końcu do ciebie odezwie. Warto zwracać uwagę na wymogi, które stawiają firmy. Przedstawimy ci kilka, które udało nam się znaleźć:

„Nasze oczekiwania:

  • Wykształcenie min. średnie (warunek konieczny)
  • Znajomość obsługi komputera
  • Dyspozycyjność do pracy w dniach:
    wtorek-sobota w godz. 11-19
    środa-niedziela w godz.11-19 (w przypadku niedzieli handlowej)
  • Łatwość nawiązywania kontaktów
  • Dobra organizacja czasu pracy, samodzielność oraz konsekwencje w dążeniu do osiąganych celów
  • Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne i interpersonalne
  • Nastawienie na realizację celu
  • Mile widziane doświadczenie w sprzedaży produktów finansowych, kredytowych będzie dodatkowym atutem”
Jak dostać się do call center
fot.unsplash.com

„Oczekiwania:

  • minimum roczne doświadczenie w aktywnym pozyskiwaniu i obsłudze klienta,
  • bardzo dobra znajomość produktów bankowych i lokalnej konkurencji,
  • umiejętność budowania długofalowych relacji,
  • wysoko rozwinięte zdolności sprzedażowe,
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • mile widziane wykształcenie wyższe lub w trakcie studiów (preferowane kierunki
  • związane z finansami i ekonomią).”