fot.unsplash.com

Uważasz się za osobę kompetentną i zorganizowaną a do tego nie uważasz pracy w biurze za nudną? Jesteś dobra w myśleniu logicznym i nie masz problemu z radzeniem sobie z dużym nakładem obowiązków? Znajomi zawsze określali cię jako kogoś zorganizowanego i należysz do grona osób myślących odpowiedzialnie? W takim razie pewnie jesteś zainteresowana pracą asystentki biurowej. Co tak właściwie musisz zrobić aby nią zostać, jakie uczelnie i kursy ukończyć? Odpowiadamy!

Co należy do umiejętności jakie powinna posiadać dobra asystentka lub asystent biurowy?

Wymagania najczęściej stawiane przez pracodawcom to przede wszystkim posiadanie wykształcenia wyższego lub też zdobycie doświadczenia w pracy związanej z obsługą klienta. Oprócz dobrej komunikacji interpersonalnej ceni się znajomość języków obcych, tak właściwie im więcej – tym lepiej. Najczęściej wymagana jest znajomość języka angielskiego lub też niemieckiego. Z umiejętności miękkich jakie musimy posiadać kluczowe jest umiejętne zarządzanie czasem i świetna zdolność organizacji. To my odpowiadamy za to jak innym pracownikom będzie się pracować. Dobry asystent może ułatwić pracę całemu biuru a zły jej przysporzyć. Ważna jest też zdolność myślenia krytycznego i logicznego – bardzo często może zdarzyć się tak że musimy podjąć ważną decyzję por presją czasu, musimy więc być w stanie zadecydować co jest najlepsze dla firmy w której będziemy pracować. Dobry asystent cechuje się też wysoką kulturą osobistą i miłym podejściem do ludzi. W końcu przypadnie mu za zadanie wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych a także przegląd poczty i wysyłanie maili. Asystent jest również odpowiedzialny za umawianie rozmaitych spotkań – musi więc sprawić aby klienci firmy czuli się na nich dobrze, pomoże to zarobić przedsiębiorstwu w którym asystent pracuje. Aby ulepszać swoje umiejętności jako asystent szef może wysłać nas na różne szkolenia, ale możemy też je odbyć na własną rękę. Znajomość programów biurowych na pewno będzie ogromnym atutem – w dzisiejszych czasach dobra znajomość technologii jest niezbędna do pracy w dużej firmie czy biznesie.

fot.unsplash.com

Co musimy zrobić aby dostać pracę jako asystentka biurowa?

Aby zapewnić sobie dobre miejsce na rynku pracy dobrym wyjściem będzie ukończenie studiów administracyjnych. Oprócz nich możemy też zdobyć różne certyfikaty i kwalifikacje – tak naprawdę im więcej umiejętności w tym zawodzie tym lepiej. Najważniejsze będą te z zakresu administracji, marketingu, logistyki a także technologii. Liczy się też dobra znajomość języków obcych – w czasach globalizacji nieznanie języka angielskiego może całkowicie skreślić nas z listy kandydatów o pracę w oczach przyszłego pracodawcy. W naszym CV na pewno dobrze będą wyglądać odbyte praktyki lub doświadczenie zdobyte w innego rodzaju pracy z klientami. Zatrudnienie jako asystentka w dobrej firmie bez wykształcenia ani doświadczenia jest raczej niemożliwe.

fot.unsplash.com

Pracodawcy chcą zatrudnić najlepszych z najlepszych, w końcu praca asystentki to ogromna odpowiedzialność. Zależy od niej jak dobrze będzie funkcjonowało całe biuro, więc pracodawca nie może sobie pozwolić na zatrudnienie byle kogo. Jeśli interesuje nas praca w jakiejś konkretnej firmie warto zdobyć wiedzę na temat obszarów jej działania i postarać się o zdobycie kwalifikacji w tym kierunku. Im większa nasza wiedza teoretyczna na temat sposobów funkcjonowania biznesu i tego czym się zajmuje – tym łatwiej będzie nam się pracowało w przyszłości. Praca asystentki biurowej to praca dla osób które mają wysokie ambicje i wymagania wobec siebie, lubią się dużo uczyć i są bardzo skrupulatne. Najmniejsza pomyłka ze strony asystentki może kosztować firmę ogromne straty. Jeśli uważasz się za osobę zorganizowaną i nie przytłacza cię duży zakres obowiązków – praca asystentki biurowej to może być coś właśnie dla ciebie!