fot.unsplash.com

Marzy ci się praca zdalna w domu? Możesz nie wychodzić z domu, leżeć w pidżamie, pić kawę w kompletnie nieogarniętej fryzurze i absolutnie nikt nie spojrzy na ciebie krzywo? Cóż z pewnością zacząłeś od poszukiwań odpowiedniego zawodu. Dla osób, które są typowymi domatorami, istnieje szereg możliwości. Żyjemy w czasach, w których nie trzeba wyjść z domu, aby zarobić, wystarczy mieć laptopa czy komputer stacjonarny i oczywiście dostęp do internetu. Jednym z takich zawodów jest copywriting. Na czym polega? Co będzie należeć do twoich obowiązków? Odpowiadamy! 

Praca copywritera – na czym polega?

Najprościej mówiąc, copywriter to osoba, która pisze teksty. Właśnie jeden z nich czytasz. Wszystko, co w internecie jest napisane, ktoś fizycznie musiał stworzyć, przemyśleć i napisać, chociaż copywriting to nie zawód, który swój cały cel ma w internecie. Zastanów się, gdzie czytasz teksty? Nie znajdują się one tylko i wyłącznie na profilu marek na facebooku, na blogach czy innych stronach z wiadomościami, czy poradami do domu lub modowymi. Kupując nowy materac, co robisz? Czytasz opis. Ktoś musiał go stworzyć, a przecież nie robił tego właściciel wielkiej firmy. To jednak nie koniec.

Każda butelka szamponu, makaronu czy nawet środków czystości do mycia, zawiera na etykiecie tekst. Ten również ktoś stworzył. Jak sam widzisz, copywriting jest absolutnie wszędzie i możesz nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. Profile marek jak np. sklep z ubraniami czy firma kurierska, również zatrudniają copywriterów czy inne osoby, które ogarniają social media, aby te dla nich tworzyły posty, grafiki, teksty, poradniki i wiele więcej. Idąc tym tokiem myślenia, zapotrzebowanie na copywriting jest bardzo spore, jak ma się to w rzeczywistości, skąd wiedzieć, że to zawód idealny dla ciebie?

fot.unsplash.com

Kto może zostać copywriterem?

Najważniejsza kwestia, od której powinniśmy zacząć to pytanie „kto może zostać copywriterem?” oczywiście, jak każdy zawód, nie jest to coś, co może robić każdy. Wybór ścieżki kariery ma kluczowy wpływ na twój stan życia, dobrobyt, ale także i zdrowie psychiczne. Copywriting może być dla ciebie zbawieniem albo męczarnią. Od czego warto zacząć? Od analizy. Copywriter musi pracować (zazwyczaj, choć nie zawsze, ale o tym powiemy potem) z domu. Oznacza to, że w twoim mieszkaniu musisz wygospodarować miejsce. Dodatkowo liczy się dobry, niezawodny sprzęt, a także dostęp do sieci, bez tego ani rusz. Oczywiście nie musisz inwestować w komputer stacjonarny, na którym pójdzie nawet najbardziej rozbudowana gra. Wystarczy sam laptop, który po prostu działa, nie zacina się i nie wyłącza w połowie.

Z pewnością w czasach szkolnych zdarzyło ci się pisać rozprawki, wypracowania czy nawet opowiadanie. Jeśli sprawiało Ci to trudności, miałeś problem z tym, aby napisać wymaganą ilość słów, zdań czy też znaków i ogólnie cały ten proces wspominasz nie za dobrze, być może nie jest to zawód dla ciebie. Nie musisz być wszelako wykształcony i nie musisz też znać się na wszystkim, jednak z pewnością przyjdzie ci pisać teksty, o których nie koniecznie masz pojęcie. Nie raz również będziesz pisać coś, co absolutnie cię nie interesuje, a sam temat jest nudny i trudny. Dodaj do tego wymogi klienta, który chce naprawdę długi tekst. Jak polać wodę, tak aby dotrzymać ustaleń, a tekst wciąż był dobry i przyjazny dla czytelnika? To leży na twojej głowie. W końcu to ciebie zatrudniono.

fot.unsplash.com

Jak zostać copywritierem? Czy studia są potrzebne?

Czy do zostania copywriterem potrzebna jest jakaś szkoła, czy studia? Nie. Na dobrą sprawę copywritingiem może zająć się absolutnie każdy, kto chce spróbować swoich sił. Nic to nie kosztuje. Nie ma stricte studiów, które wprowadzą cię w tajniki copywritingu i wytłumaczą wszystko od A do Z. Zatem jak się w to wszystko wkręcić, tak aby wiedzieć, co masz robić? Czym jest SEO? Czym jest pozycjonowanie? Skąd masz to wszystko wiedzieć? Odpowiedzią na to pytanie są kursy. Tak naprawdę masz dwie opcje: praca w redakcji, gdzie nauczą cię wszystkiego lub samodzielne opanowanie tematu. Co jest lepszą opcją? Wszystko zależy od twojego nastawienia. Nie każda redakcja przekaże ci rzetelne informacje, tak samo jak nie każdy kurs będzie dla ciebie. Zacznij więc od porządnego „researchu”. Później przy zleceniach, będzie ci on również towarzyszył.