Praca konsultanta ślubnego
fot.unsplash.com

Praca konsultanta ślubnego może wydawać się całkiem łatwym zajęciem, który nie wymaga od nas zbyt dużo. Jednak jak się często okazuje – wcale to nie jest takie łatwe, jakby się nam wszystkim mogło wydawać. Konsultant ślubny musi mieć głowę na karku, pamiętać o wszystkim i dopilnować, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. W końcu w jego ręce zostało powierzone przygotowanie najważniejszego dnia w życiu młodej pary, a nikt nie chce, żeby ten dzień został zrujnowany. Powinien się także cechować ogromną kreatywnością, opanowaniem i cierpliwością, żeby nic nie mogło wyprowadzić go z równowagi. Cały proces może wydawać się straszny, ale nie martw się – przeprowadzimy cię przez to! Nakreślimy ci mocne i słabe strony tego zawodu, a także powiemy czy warto zostać konsultantem ślubnym i jakie są z tego zawodu korzyści. A decyzję podejmiesz już sam czy aby na pewno widzisz się w tym zawodzie i czy jest to akurat twój zawód marzeń. Zaczynamy!

Konsultant ślubny – kto to tak właściwie jest?

Konsultant ślubny lub wedding planner – bo tak też można nazwać osobę, która profesjonalnie zajmuje się organizacją takich przedsięwzięć – zawodowo zajmuje się przygotowaniem ślubu oraz wesela. Odpowiada za organizację i czuwa nad przebiegiem wydarzenia do ostatniej sekundy, pilnując, by cała uroczystość przebiegła w takim toku, w jakim została zaplanowana. Konsultant ślubny zajmuje się również negocjacją cen, rozmawia z dostawcami usług ślubnych. Co więcej, taka osoba ma dużą wiedzę na temat tego, co jest aktualnie modne i wie, jak wszystko zorganizować w taki sposób, aby każdy był zadowolony.

Konsultant ślubny bardzo często musi mierzyć się z nieporozumieniami, a także ogromnym stresem. Musi być dostępny 24 godziny na dobę, również w weekendy, niedziele i święta, ponieważ para młoda może mieć jakieś wątpliwości albo mogą zdarzyć się nagłe sytuacje, które są nie do przewidzenia, takie jak np. rezygnacja  zespołu muzycznego czy inne problemy, które nie mogą czekać do dnia roboczego.

Praca konsultanta ślubnego
fot.unsplash.com

Wymagania do zostania pełnoprawnym konsultantem ślubnym

Osoba, która pragnie zostać konsultantem ślubnym na pewno powinna umieć rozmawiać z ludźmi. Swoboda wypowiadania się i umiejętność przekazania swoich propozycji względem uroczystości to niezmiernie ważne kwestie w tym zawodzie. Niewątpliwie istotna jest również kreatywność i spostrzegawczość. Najważniejsza jest też umiejętność słuchania i rozumienia potrzeb swoich klientów. Im więcej propozycji tym lepiej. W związku z pożądanymi cechami oraz wymaganiami na to stanowisko mogą aplikować osoby, które ukończyły szkolenie trwające dwa dni. Każdy konsultant ślubny powinien znać na zaawansowanym poziomie przynajmniej jeden język obcy, może być tak, iż para, z którą będzie współpracować nie będzie mówić po polsku, a niestety trzeba będzie się dogadać. Wymagania mogą się różnić w zależności od pracodawcy i być uzupełnione o kolejne kompetencje. Oczywiście szkolenie nie jest obowiązkowe, ale daje rzetelną i solidną wiedzę, która pozwoli nam na wykonywanie usług w jak najwyższej jakości. Po szkoleniu konsultant jest także świadomy, że do zaplanowania wesela nie wystarczą same chęci, choćby były nie wiadomo jak ogromne.

Po ukończeniu szkolenia przyszły konsultant otrzymuje specjalny certyfikat, który otwiera drogę do kariery konsultanta ślubnego. Łatwiej jest dzięki niemu znaleźć pracę w jakiejś agencji, która zajmuje się profesjonalną organizacją przyjęć weselnych lub też założyć własną działalność. Jest to jeden z tych zawodów, które można wykonywać w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej. Założenie takiej działalności nie wiąże się z żadnymi, dużymi kosztami. Oprócz tego, że nikogo się nie zatrudnia, nie jest konieczne organizowanie sobie konkretnego miejsca pracy, choć biurko z komputerem, notes i telefon będą niezbędne.

Praca konsultanta ślubnego
fot.unsplash.com

Aby zostać konsultantem ślubny, należy lubić planować i mieć dobre wyczucie smaku. Trzeba być punktualnym, kreatywnym i zorganizowanym, a także wiedzieć, co potencjalnie może zainteresować klientów, czuć potrzebę ciągłego rozwoju. Przede wszystkim trzeba umieć także negocjować. Jeśli uważasz, że spełniasz wszystkie te warunki, to nic nie stoi ci na przeszkodzie, aby spróbować swoich sił w planowaniu ślubów. Kto wie, może kiedyś będziesz tak dobry jak Izabela Janachowska i również będziesz prowadzić swój program o przygotowaniach do ślubu?