Jak zostać konsultantem ślubnym
fot.unsplash.com

Wszyscy po weselu oczekują pięknych dekoracji, wspaniałej oprawy muzycznej i pysznego jedzenia. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile kryje się za organizacją takiego przedsięwzięcia i dopięciem wszystkiego na ostatni guzik. Godziny planowania, nieprzespane noce, łatanie budżetu, kryzysowe sytuacje i ogromny stres to sytuacje systematyczne dla konsultanta ślubnego, który towarzyszy młodym w tak ważnym dla nich dniu i chce, żeby wszystko wyszło jak najlepiej. Czy w takim razie ten biznes się choć trochę opłaca?

Konsultant ślubny – kto to tak właściwie jest?

Każda uroczystość jest bardzo indywidualna, każda Para Młoda ma inne oczekiwania i wizje względem tego, jak i co ma wyglądać, potrzeby, dlatego jest możliwość modyfikacji pakietów usług w zależności od potrzeb. Konsultant ślubny jest także bardzo często nazywany również wedding plannerem. To profesja niezwykle popularna w Stanach Zjednoczonych. Większość osób nie wyobraża sobie wesela bez pomocy konsultanta, który ma pojęcie o tym, co robi i jak wszystko zorganizować. W Polsce coraz częściej pojawiają się osoby, które planują całe wesele za młodą parę i bardzo dobrze im to wychodzi. Po ten rodzaj pomocy sięgają najczęściej ci najbardziej zabiegani i zapracowani, ale nie tylko. Konsultant ślubny lub wedding planner – bo tak też można nazwać osobę planującą wesela – zawodowo zajmuje się przygotowaniem ślubu oraz wesela. Odpowiada za organizację i czuwa nad przebiegiem wydarzenia do ostatniej sekundy. Konsultant ślubny zajmuje się również negocjacją cen, rozmawia z dostawcami usług ślubnych. Co więcej, taka osoba ma dużą wiedzę na temat tego, co jest aktualnie modne i jak wszystko zorganizować w taki sposób, aby każdy był zadowolony.

Jak zostać konsultantem ślubnym
fot.unsplash.com

Czym dokładnie zajmuje się konsultant ślubny?

  • Wpłacaniem zaliczek,
  • podpisywaniem umów,
  • negocjacjami,
  • wynajęciem fotografa i kamerzysty,
  • zaproszeniami,
  • wynajmem autokarów dla gości,
  • dekoracjami weselnymi,
  • atrakcjami ślubnymi,
  • zorganizowanie poprawin,
  • wynajem noclegów dla gości,
  • wybór DJ-a lub zespołu weselnego,
  • wybór winietek.

Jak zostać konsultantem ślubnym?

Rozpoczęcie pracy jako konsultant ślubny teoretycznie nie jest takie trudne. Wystarczy odbyć weekendowe, dwudniowe szkolenie. A tym na rynku jest ich całe mnóstwo. Zdecydowana większość firm, zajmujących się organizacją wesel ma w swoich ofertach coś dla aspirujących wedding plannerów. Proponuje im liczne kursy; od standardowych szkoleń z konsultacji ślubnych, po warsztaty z marketingu, technik negocjacji, a nawet tworzenia własnej marki. Cena za kurs na konsultanta ślubnego zależy od liczby godzin i programu. Koszt takiego 20-godzinnego i rozłożonego na dwa weekendowe dni szkolenia to ok. 2000 zł. Jednak to jedna z najtańszych ofert, ceny za kompleksowe szkolenia mogą być znacznie dużo wyższe. Certyfikat ukończenia kursu na konsultanta ślubnego otwiera przed nami weselne wrota. Można oczywiście obyć się bez szkolenia, jednak daje ono solidną, rzetelną wiedzę, która często uświadamia, że planowanie wesela to nie tylko dobre chęci. Z „papierkiem” łatwiej jest także znaleźć później pracę w którejś z agencji organizującej wesela, czy założyć własną firmę.

Jak zostać konsultantem ślubnym
fot.unsplash.com

Jak pracuje konsultant ślubny?

Konsultant jest zaganiany do pracy przez parę, która planuje wziąć ślub. Na początku odbywa rozmowę z klientami gdzie przedstawiają swoje oczekiwania i naprowadzają konsultanta na to, jakie potrzeby powinny być spełnione przez naszą osobę podczas planowania tak ważnego przedsięwzięcia. Następnie konsultant przygotowuje projekt, przedstawia do swoim klientom i przystępuje do pracy dopinając wszystko na ostatni guzik tak, by uzyskać jak najlepszy rezultat. Profesjonalny konsultant ma do dyspozycji własne szkice, projekty i próbki materiałów, które może przedstawić swoim potencjalnym klientom, w razie gdyby nie mieli specjalnych oczekiwań lub nie umieli się zdecydować na to, co będzie dla nich najlepsze. Gdy para się już zdecyduje na to, jak ma być wszystko zorganizowane, konsultant przystępuje do pracy, aby zadowolić swoich klientów.