tiktok jak prowadzić

Coraz częściej można złapać się na tym, że TikTok jest tak naprawdę wszędzie. Możemy dosłownie otworzyć lodówkę i stamtąd wyskoczy najnowsza aplikacja, a warto wspomnieć, że to względnie młoda platforma, która zupełnie nagle zdobyła ogromną popularność. Ten niewielki staż TikToka wpływa także na to, że nie wszyscy zdążyli się jeszcze przekonać do pobrania aplikacji i spróbowania jej contentu na własnej skórze. Jak założyć konto na TikToku? Do czego w ogóle służy cała aplikacja i jak z niej korzystać, by zacząć realnie zarabiać? To na te pytania staramy się odpowiedzieć w poniższym artykule, więc jeśli interesuje Was ten temat, zapraszamy do przeczytania całości.

TikTok i TikTokerzy. Kim oni są?

TikTok to niezwykle ciekawa aplikacja, która pojawiła się dosłownie nagle i zawładnęła światem niewiele później. Sam zamysł jest taki, by wrzucać krótkie i śmieszne filmiki, które często zostają poddawane edycji przy uwzględnieniu animacji, podkładów muzycznych i różnego rodzaju efektów specjalnych, by potencjalny odbiorca został zainteresowany i rozbawiony. Nie jest to coś zupełnie nowego – krótkie video możemy spotkać przecież na Facebooku, Instagramie, a zwłaszcza na Snapchacie.

TikTok jest jednak odpowiednikiem upadłej już aplikacji, jaką jest Vine – zapełnia lukę po platformie muzycznej. Sam początek fenomenu sięga 2016 roku, jednak przełom związany z popularnością rozpoczął się dwa lata później. Wówczas chińska firma ByteDance dokonała połączenia z musical.ly – portalu wartego wtedy ponad milion dolarów. To także w tamtym momencie TikTok wszedł na skalę międzynarodową, ponieważ do 2018 roku znany był głównie w Chinach pod nazwą Douyin, zwłaszcza w obrębie nastolatków.

Musical.ly polegało głównie na synchronizacji ruchów warg z tekstem lecącej w tle piosenki w zabawny sposób, co jest powielane na TikToku, jednak zakres oferowany przez aplikację został znacznie poszerzony. Skecze komediowe, układy taneczne, słodkie zwierzęta, życie celebrytów – to tylko kropla w oceanie contentu, który odnajdziemy na tym portalu.

jak prowadzić tiktoka
fot. pixabay.com

Jak założyć konto na TikToku?

Założenie swojego własnego profilu na TikToku jest dość łatwe i przebiega w szybkim tempie. Przede wszystkim trzeba zacząć od pobrania aplikacji na telefon ze sklepy Google Play albo AppleStore. Po ściągnięciu na urządzenie można zintegrować istniejące konto na Google, Facebooku lub Twitterze z nowopowstającym na TikToku – wówczas nie trzeba podawać żadnych dodatkowych danych, jedynie zatwierdzić logowanie z poziomu platformy, na którą się zdecydowaliśmy.

Jeśli jednak nie chcemy podawać swoich danych logowania ze względu na bezpieczeństwo pozostałych kont, możemy założyć profil od podstaw. Wówczas wystarczy wybrać swój e-mail oraz hasło. Konto to jednak pierwsza, najprostsza sprawa – następnym krokiem jest doprowadzenie do właściwego porządku profilu widocznego dla pozostałych osób. Wystarczy kliknąć przycisk “ja”, który znajdziemy w prawym dolnym rogu ekranu. To tam możemy wybrać swoją nazwę użytkownika, zmienić zdjęcie profilowe wraz z opisem i podpiąć profil pod nazwę na Instagramie czy kanał na YouTubie.

konto na tiktoku jak założyć
fot. pixabay.com

Mam konto na TikToku. Co dalej?

Najlepszym sposobem na poznanie specyfiki całego portalu jest śledzenie tego, co robią pozostałe osoby korzystające z TikToka. To świetny pomysł na sam początek, żeby zobaczyć, z czym to wszystko się je, poznać schemat działania i samą aplikację. Samo poznawanie nowych kanałów może dać nam do myślenia pod kątem tego, co chcemy realizować na swoim profilu – to ciekawy sposób na research i zbieranie najważniejszych informacji oraz wykorzystywanie ich w obrębie własnych działań.

To właśnie do tego sprowadza się kolejny krok w podjęciu kariery TikTokera: podjęciu decyzji, co chcemy tworzyć i czym się dzielić z użytkownikami serwisu. Do nastolatków zazwyczaj trafiają treści komediowe, zabawne, które mogą coś wnosić do ich życia pod kątem wartości, jednak musi to być ubrane w taki sposób, by nie było zbyt ciężką wiedzą.