co robi content manager

Prowadzenie własnego biznesu w Internecie często wiąże się z wieloma pracami podejmowanymi w obszarze udoskonalenia różnych czynników. Zaliczyć do nich można przede wszystkim treść, która widnieje na witrynie internetowej. Dba o nią i regularnie optymalizuje oraz odświeża nikt inny, jak content manager. To właśnie menedżer treści koordynuje wszelkie działania związane z tworzeniem treści do Internetu i dzięki niemu nabierają one odpowiedniego kształtu. Kim jest i co robi content manager w praktyce? Wyjaśniliśmy wszystko w naszym artykule.

Czym zajmuje się content manager?

Content manager zazwyczaj zajmuje miejsce w konkretnej agencji marketingowej. Jest to stanowisko, które nie istnieje bez działu zajmującego się contentem – w ten sposób menedżer może koordynować różne zadania oraz zlecać je innym osobom. Do jego codziennych obowiązków należy zatem nieustanna analiza treści pod kątem pozycjonowania i sprawdzanie różnych czynników, które wpływają na zajmowane miejsce w rankingu wyszukiwarki Google.

Posiadanie własnego zespołu jest udogodnieniem dla content managera – sam przygotowuje plan oraz opracowuje strategię działania, która ma się sprawdzić w obrębie konkretnej witryny internetowej, natomiast osoby w dziale zajmują się realizacją poszczególnych zadań. Content manager nie zajmuje się kodowaniem tekstów, ponieważ pod swoimi skrzydłami zazwyczaj mieć będzie copywriterów. Co więcej, do działu content można zaliczyć także korektorów, którzy dbają o brak wpadek językowych ze strony osób tworzących treści. 

content manager kto to
fot. pixabay.com

Kto może zostać content managerem?

Z pewnością nie każdy. Aby w ogóle brać pod uwagę zostanie content managerem, należy przejść wszystkie ścieżki będące poniżej tych kompetencji, czyli najlepiej byłoby zacząć od copywritera. W ten sposób można poznać działanie tekstów SEO od środka, nauczyć się ich tworzenia, dzięki czemu ich zlecanie będzie o niebo prostsze – menedżer treści będzie dokładnie wiedział, czego potrzebuje od danego copywritera, żeby tekst był zadowalający. Osoba na tym stanowisku musi umieć zarządzać zespołem w prawidłowy sposób, co niejednokrotnie przysparza różnych problemów.

Często osoby o wysokich kompetencjach językowych, które nadają się na stanowisko content managera, nie posiadają kompetencji miękkich niezbędnych do koordynowania swojego działu. Nic straconego, na szczęście wielu rzeczy da się nauczyć! Niezbędne jednak będą tutaj różne szkolenia oraz kursy z zakresu zarządzania, ponieważ sama praktyka może nie wystarczyć – często o wiele lepszym rozwiązaniem jest poparcie jej teoretycznym zapleczem. Co więcej, content manager musi cechować się ciągłą chęcią poprawy. Wszystkie teksty, które wychodzą z działu content, muszą zostać zaakceptowane przez menedżera, a co za tym idzie – to na niego spada odpowiedzialność za nie, mimo że nie zostały przez niego bezpośrednio stworzone. Content manager musi być zatem odpowiedzialny i mieć świadomość rangi swojego stanowiska, ponieważ to właśnie w ten sposób może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu przez daną agencję pozycjonującą dzięki tworzeniu wysoko jakościowych treści na strony internetowe.

kim jest content manager
fot. pixabay.com

Ile można zarobić na stanowisku content managera?

Podobnie jak w wielu innych przypadkach, tak i tutaj nie ma zaskoczenia, że odpowiedź zależy od wielu czynników i zmiennych wpływających bezpośrednio na wynagrodzenie osoby zajmującej się contentem w firmie. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na miejscowość, w której odbywa się pracę – im większe miasto, tym większe możliwości finansowe dla potencjalnego kierownika działu content. Nietrudno jednak zauważyć, że kompetencje na tym stanowisku są dość szerokie, zatem powinno iść to w parze ze średnim wynagrodzeniem. Można spodziewać się minimalnie 2500 zł netto w ciągu miesiąca, natomiast w przypadku dużych, renomowanych firm, które mają wyrobioną markę na tyle, że są zatrudniane przez wielkie koncerny, stawka może wynieść nawet 5000 zł netto. Wiele zależy też od samego pracodawcy i oferty, która została przyjęta na starcie.