content manager ile zarabia

Jeśli jesteś osobą, która dąży do perfekcji podczas pisania każdego zdania w social mediach, nie lubisz rażących błędów ortograficznych czy językowych, a praca z zespołem i jego koordynowanie sprawia Ci niezwykłą przyjemność, to prawdopodobnie świetnie odnajdziesz się na stanowisku content managera. To osoba, która powinna spełniać wszystkie powyższe czynniki. Jakiego wynagrodzenia można się spodziewać przy tak szerokim zakresie zadań? Ile zarabia content manager?

Codzienne obowiązki content managera

Warto zacząć od tego, czym w dniu codziennym zajmować się będzie osoba na stanowisku content managera. Otóż jest to ktoś, kto pracuje w agencji marketingowej – z pewnością nie będzie to osoba będąca na samozatrudnieniu, ponieważ do wykonania tej pracy niezbędne jest posiadanie własnego zespołu content. Menedżer treści, bo tak się po polsku nazywa osoba obejmująca to stanowisko, jest odpowiedzialna za wszelkie czynności związane z przepływem treści w firmie. Każdy tekst musi trafić najpierw do content managera, który go zatwierdzi lub zwróci do poprawy – koniec końców to właśnie on jest odpowiedzialny za całą treść widniejącą na stronach internetowych klientów, z którymi agencja podjęła się współpracy z tym zakresie.

Menedżer opracowuje też i zatwierdza strategie marketingowe stworzone przez innych na poczet organizacji treści w witrynach. Niezbędne jest także stworzenie content planu, dzięki któremu rozdysponowanie tekstów będzie o wiele łatwiejsze. W zespole content można znaleźć także osoby podwładne, czyli copywriterów i korektorów. To właśnie ich pracę koordynuje menedżer treści, wpływając na ich codzienne obowiązki i zadania, a także dbając o ciągłe poszerzanie kompetencji zespołu w danym zakresie.

wynagrodzenie content manager
fot. pixabay.com

Zarobki – ile zarabia content manager?

Zakres obowiązków oraz kompetencji na tym stanowisku jest niezwykle szeroki, a co za tym idzie, podobnie sytuacja powinna wyglądać z finansami i wynagrodzeniem. Osoba zajmująca się contentem i koordynująca pracę całego zespołu wpływającego na finalny wynik firmy musi wykazywać się ogromną odpowiedzialnością, dlatego widełki zarobkowe dość mocno się wahają. Wiele zależy także od miejsca pracy – czy jest to małe miasteczko, czy stolica, ale też od samej firmy – czy jest to nowa, mała agencja czy dobrze prosperujący lider na rynku marketingu internetowego. To wszystko wpływa na finalną stawkę. Co jeszcze ma znaczenie w wynagrodzeniu na stanowisku content managera?

  • forma zatrudnienia – czyli innymi słowy umowa, która została zawarta pomiędzy pracodawcą a pracownikiem. Z największymi kosztami wiąże się umowa o pracę, natomiast najniższymi – umowa zlecenie dla studenta do 26. roku życia. Od wyboru konkretnej formy zatrudnienia zależy finalna suma wynagrodzenia;
  • doświadczenie – im większe masz doświadczenie, tym więcej jesteś w stanie zarobić na stanowisku content managera. Zazwyczaj firma sama wychodzi z propozycją podwyżki, jeśli nie – możesz spróbować samodzielnie zapytać o taką możliwość. W niektórych agencjach dobrze jest rozpocząć pracę i nabrać doświadczenia, a później próbować swoich sił w innych przedsięwzięciach.

Wszystkie zmienne, które wymieniliśmy powyżej, mają wpływ na to, ile zarobisz, będąc content managerem w danej firmie. Widełki wahają się od 2500 zł netto do 5000 zł netto w skali miesiąca.

content manager zarobki
fot. pixabay.com

Predyspozycje zawodowe, czyli jak zostać content managerem

Wspomniane predyspozycje zawodowe z pewnością będą przydatne w osiągnięciu sukcesu związane z objęciem stanowiska content managera. Należą do nich:

  • wysokie kompetencje językowe – nie musisz kończyć studiów polonistycznych, wystarczy, że posługujesz się językiem polskim na wysokim poziomie;
  • kompetencje miękkie – content manager zarządza całym zespołem, więc są one niezbędne;
  • dążenie do perfekcji – czyli wyłapywanie błędów tam, gdzie nikt inny ich nie zauważył.

Posiadając powyższe cechy, z pewnością łatwiej będzie Ci znaleźć pracę w tym konkretnym zawodzie. Pomóc mogą także kursy oraz rozpoczęcie ścieżki zawodowej od pracy copywritera lub korektora.