agencja content marketing

Praca w agencji marketingowej prędzej czy później sprowadza się do pytania: “a co gdybym sam założył własną firmę?”. Nie ma w tym nic złego! To właśnie w ten sposób rodzą się najlepsze pomysły i powstają największe przedsiębiorstwa. Obracanie się w danych tematach i stawanie się ekspertem w ich obrębie pozwala na szukanie większych możliwości niż ciągła praca na etacie u kogoś. Jak zatem założyć własną agencję marketingową? Podpowiadamy w poniższym tekście.

Agencja reklamowa – kto może ją otworzyć?

Z pewnością zastanawiasz się, kto może założyć swoją własną agencję marketingową i czy zaliczasz się do tej grupy. Może zrobić to tak naprawdę każdy – nie ma potrzeby posiadania specjalnych uprawnień czy przydzielonych certyfikatów ze skończonych kursów. Wystarczy zatem założenie własnej działalności gospodarczej oraz przedstawienie zakresu jej usług, a po paru dniach staniesz się właścicielem agencji reklamowej. Są jednak osoby, którym przyjdzie to z pewnością łatwiej, ponieważ są w branży od dłuższego czasu. Należą do nich:

  • copywriter – czyli osoba zajmująca się bezpośrednim tworzeniem treści na strony internetowe. Dzięki niemu każda witryna jest wyposażona w konkurencyjny content, a pozycje sięgają najwyższych miejsc w rankingu wyszukiwarki Google. Im większe doświadczenie w tym zakresie, tym większa możliwość osiągnięcia sukcesu podczas zakładania chociażby agencji content marketingowej;
  • korektor – ktoś, kto dba o brak błędów w tekstach tworzonych przez copywriterów. To dzięki nim wszystkie przecinki i średniki są na swoich miejscach, dlatego tak dobrze znają branżę, ponieważ cały czas dążą do perfekcji podczas swoich codziennych obowiązków;
  • specjalista ds. SEMreklamowy czarodziej, który potrafi zająć się każdą kampanią reklamową i przynieść oczekiwane efekty. To osoba, która świetnie sprawdzi się jako właściciel agencji reklamowej – z pewnością pozytywnie wpłynie na to możliwość rozreklamowania biznesu;
  • specjalista ds. SEO – osoba dbająca o jak najwyższe pozycje w rankingu wyszukiwarki Google od strony optymalizacji witryny internetowej. Specjalista, który jest w branży od dłuższego czasu, z pewnością poradzi sobie z komplikacjami związanymi z prowadzeniem własnej agencji.
agencja marketingowa założenie
fot. pixabay.com

Jak założyć własną agencję marketingową?

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na kwestie formalne. Zebranie zespołu to jedno – z pewnością wpłynie na skuteczność oraz szybkość osiągnięcia sukcesu. Dzięki temu też masz szansę stworzenia agencji, która od samego początku będzie szczycić się wysoką jakością usług oraz znajomością branży – jest to zatem punkt, na który należy zwrócić szczególną uwagę. Jednak do samego założenia agencji marketingowej niezbędne będzie wybranie formy, w jakiej działalność gospodarcza będzie później prowadzona, oraz rejestracja. W zależności od tego, czy będzie to jednoosobowa działalność gospodarcza, czy inna forma, konieczne jest spełnienie warunków określonych prawnie. Dotyczy to głównie złożenia formularza w urzędzie gminy czy urzędu i potwierdzenie swojej tożsamości. W ten sposób można uzyskać wpis do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, a tym samym NIP oraz numer REGON. Co ważne, jest to w pełni bezpłatne.

agencja content marketingowa jak założyć
fot. pixabay.com

Zarobki we własnej agencji marketingowej

Jeśli otwierasz agencję marketingową z założeniem, że od samego początku będziesz miał urwanie głowy związane z ilością nowych klientów tłumnie przybywających do skorzystania z Twoich usług, porzuć te marzenia jak najszybciej. Samo założenie agencji nie pozwoli na stworzenie marki i autorytetu, dzięki któremu możliwe będzie pozyskiwanie wartościowych leadów. Trzeba zatem uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pierwsze miesiące mogą wiązać się z bardzo niskim wynagrodzeniem. Nie ma tutaj widełek, które określą, ile możesz zarobić – wiele zależy od tego, w jaki sposób podejdziesz do tematu i czy będziesz dbał o rozwój swojej agencji. Ważne jest podnoszenie swoich kompetencji oraz całego zespołu, a także działania marketingowe, które możesz podjąć w kierunku zbudowania świadomości istnienia Twojej firmy.