wedding planner zarobki

Przygotowanie idealnego przyjęcia często zajmuje mnóstwo czasu – a na pewno dużo więcej niż samo przyjęcie. O ile lubimy organizację takich spotkań i sprawia nam ona przyjemność, to jesteśmy w świetnej sytuacji. Zdecydowanie częściej jednak można spodziewać się przytłoczenia oraz braku równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, ponieważ zwyczajnie zacznie brakować nam na to czasu. Wybawieniem staje się wówczas wedding planner, czyli osoba, która zadba o nasze dobre samopoczucie, organizując całą imprezę weselną w naszym imieniu. Ile może zarobić taka osoba? Jakie jest wynagrodzenie wedding plannera? Odpowiadamy w poniższym artykule.

Wedding planner – kim jest i co robi?

Najprościej rzecz ujmując, wedding planner, czyli w spolszczeniu konsultant ślubny, zajmuje się w dniu codziennym organizacją eventów weselnych oraz uroczystości zaślubin w taki sposób, by para młoda nie musiała przejmować się nagromadzeniem obowiązków, ale jednocześnie była maksymalnie zadowolona z uzyskanego wspólnymi siłami efektu. Profesjonalna organizacja wesel to coś, co nie sprawia konsultantowi najmniejszego problemu. Obowiązki jednak rozszerzają się nieco mocniej, ponieważ wedding planner będzie dodatkowo zajmować się koordynacją całości pod kątem przebiegu akcji zgodnie z zaplanowanym wcześniej harmonogramem zdarzeń.

Konsultant będzie także pośredniczył między swoimi klientami a podwykonawcami, którzy zostaną zatrudnieni na tę jedną, najważniejszą noc w ich życiu. Jednocześnie wedding planner będzie odpowiedzialny za negocjację jak najlepszych cen za jak najwyższą jakość usług między wspomnianymi podwykonawcami. Jednym z głównych obowiązków bowiem na tym stanowisku będzie stała kontrola budżetu weselnego, jego optymalizacja oraz sprawdzanie zgodności planowanej kwoty z rzeczywistą. Konieczne będzie także zainteresowanie branżą ślubną, ponieważ znajomość trendów, które są aktualnie w modzie, bardzo często jest kartą przetargową podczas wyboru odpowiedniego wedding plannera przez potencjalnych klientów.

Organizacja wesela często wiąże się z wieloma nieprzespanymi nocami, stresem oraz szukaniem nowych rozwiązań, gdy dotychczasowe się posypią. Robienie tego na własną rękę będzie zatem obfitować w wiele telefonów, spotkań i wizyt osobistych w salach podczas ich rezerwacji, dokonywania wyborów między menu czy muzykami lub fotografami – często lepszym wyborem jest pozostawienie tego typu obowiązków konsultantowi.

wedding planner ile zarabia
fot. pixabay.com

Wedding planner – wynagrodzenie

Wiele zawodów pozwala na postawienie jasnych widełków, dzięki którym można śmiało oszacować należny nam budżet po miesiącu pracy. W przypadku wedding plannera nie jest to jednak takie łatwe. Dlaczego? Otóż przede wszystkim dlatego, że jest to zawód niezależny. Wiąże się z tym duża wolność organizacji oraz swoboda, ale jednocześnie brak ustabilizowanej, jednolitej normy finansowej w kwestii zarobków. Wiele zależy od indywidualnych stawek konkretnych osób, dlatego nie da się oszacować pensji wedding plannera.

Warto wziąć pod uwagę także charakter pracy, który zmusza do ciągłej organizacji jednego wesela przez kilka lub nawet kilkanaście miesięcy jednym ciągiem, a otrzymanie wynagrodzenia dopiero na zakończenie projektu. Niemniej jednak, w przypadku pojedynczego zlecenia tego typu wedding planner może liczyć na wynagrodzenie w wysokości nawet kilkunastu tysięcy złotych.

wedding planner wynagrodzenie
fot. pixabay.com

Jak zostać wedding plannerem?

Praca wedding plannera nie należy do najłatwiejszych, dlatego jeśli już wiesz, z czym się wiąże, warto poznać aspekty techniczne związane z otrzymaniem zatrudnienia na tym stanowisku. Co zrobić, żeby zostać konsultantem ślubnym? Otóż przede wszystkim warto pamiętać o zbudowaniu własnej marki osobistej. To dzięki temu możemy następnie szukać swoich klientów, którzy obdarzą nas zaufaniem, ponieważ będą nas znali z social mediów lub innych kanałów.

Dużym ułatwieniem dla przyszłego wedding plannera będą znajomości w branży ślubnej, dlatego jeśli jeszcze ich nie posiadamy, warto wyćwiczyć umiejętność ich zdobywania, ponieważ to pozwoli na szybkie i skuteczne koordynowanie całej pracy oraz uzyskanie atrakcyjnych stawek, a tym samym optymalizację budżetu młodej pary.