wedding planner własny biznes

Każdy z nas lubi przebywać w ładnych miejscach z bardzo dobrą organizacją i najlepszym towarzystwem. Świetnym przykładem imprezy tego typu są wesela – to właśnie na nich spotykamy najbliższych i chcemy spędzić miło czas, dlatego dobrze zadbać o to, by wszystko było dopięte na ostatni guzik i nie dawało możliwości rozjechania planów. Osobą niezbędną do zaplanowania przyjęcia weselnego staje się wedding planner, który dba o każdy szczegół oraz zadowolenie młodej pary i przybyłych gości. Jak otworzyć biznes jako wedding planner? Co powienieneś wiedzieć o tej pracy? Jak w ogóle zostać konsultantem ślubnym i ile można zarobić? Odpowiadamy na wszystko w poniższym tekście.

Konsultant ślubny – opis zawodu

Zacznijmy od początku, a zatem od kwestii technicznych w postaci opisu zawodu konsultanta ślubnego. Przyjęło się mówić na niego wedding planner, a jest to osoba odpowiedzialna za organizację eventu, jakim jest wesele oraz ceremonia zaślubin. Zlecenie tego typu nie stanowi żadnego problemu dla profesjonalnego wedding plannera, a staje się niesamowitym ułatwieniem życia dla młodej pary, która za moment stanie przed ołtarzem. Obowiązek na tym stanowisku będzie polegał przede wszystkim na tym, by każde działanie skoordynować w taki sposób, by wszystko grało jak w zegarku.

Należy zatem opracować konkretny plan, którego później trzeba się trzymać. Konsultant ślubny będzie pośredniczył między swoimi klientami w postaci przyszłego małżeństwa a podwykonawcami, którzy będą odpowiedzialni za jak najlepszą zabawę podczas najważniejszej nocy życia dwojga klientów. Niezbędne będzie zatem ciągłe negocjowanie cen wraz z uzyskaniem jak najlepszej jakości usług, opracowanie planu działania wraz ze scenariuszem, a także optymalizacja budżetu weselnego. Ten ostatni aspekt będzie uwzględniał także kontrolę tego, co zostało ustalone z rzeczywistymi wydatkami.

Konieczne będzie także zainteresowanie tym, co dzieje się w świecie trendów ślubnych i bycie z nimi na bieżąco, ponieważ to niejednokrotnie stanie się kartą przetargową podczas zdobywania klientów – musimy czymś się wyróżniać na tle konkurencji, dlatego warto stawiać na osobisty rozwój. Samo przygotowanie i organizacja wesela potrafi być bardzo stresującym czasem dla młodej pary, która dopiero co ma zostać małżeństwem – warto zatem pomyśleć nad oddelegowaniem najważniejszych obowiązków komuś, kto zna się na tym i doradzi profesjonalnie, o czym powinniśmy pamiętać.

wedding planner etat
fot. pixabay.com

Jak zostać konsultantem ślubnym?

Wedding planner ma przed sobą mnóstwo niełatwych zadań podczas codziennego dnia pracy, dlatego – jeśli myślisz o pracy na tym stanowisku – warto rozeznać się nie tylko w tym, co będziesz robić każdego dnia w pracy, ale także co musisz zrobić, by w ogóle dostać się na swoje wymarzone miejsce w zawodzie. Zdecydowanie najtrudniejszym aspektem w pracy konsultanta ślubnego będzie pozyskiwanie własnych klientów. Jako że jest to praca na własny rachunek, trzeba pamiętać, że nikt nie wypłaci nam wynagrodzenia za wysiedziane godziny, a więc trzeba szukać możliwości zarobku w postaci nowych klientów.

W tej branży nie istnieje także coś takiego jak stali klienci. Jak wiadomo, ślub bierze się z reguły raz w życiu, zatem każdy klient będzie jednorazową sytuacją. Jak w ogóle zdobyć zaufanie klientów jako wedding planner? Otóż najłatwiejszą i zdecydowanie najrozsądniejszą opcją będzie tutaj zbudowanie własnej marki osobistej. W ten sposób zbudujemy także zaufanie odbiorców, dlatego jest to krok niezbędny na początku naszej przygody. Warto zacząć od social mediów oraz strony internetowej, na której możemy ogłosić swoją ofertę wraz z cennikiem – to powinno ułatwić start w branży.

wedding planner firma
fot. pixabay.com

Wynagrodzenie wedding plannera

Nie da się ustalić konkretnych zarobków jako wedding planner, ponieważ każdy w branży ma swoje osobne stawki. Może się to różnie wahać, jednak za jedno zlecenie w postaci przygotowania i organizacji wesela można spodziewać się wynagrodzenia wedding plannera w postaci kilkunastu tysięcy złotych. Jest to jednak praca ciągła przez kilka lub nawet kilkanaście miesięcy.